Akut Insikt

måndag, mars 27, 2006

Jag har hittat en ny favoritkomiker i Kristoffer Appelquist. Det är skåningen i 100%, som sänds på fredagkvällaran på tv4. Ni kan kolla in honom här. det finns till och med ett litet klipp att titta på.

http://www.komikaze.se/kristoffer.htm

Annars gillar jag ju Peter Wahlbeck. Jag var och såg PW på Nalen för ett par år sedan. Då var Shaun "the man" Atci nykomling som battlade mot nån annan borgarbracka till standup. Han var inte lika rolig då som han är nu. Fast kristoffer spöar skiten ur dom alla. Utom Peter då.

Bränn ner Ullared.

4 Comments:

  • PW is king, jag ska se power point presentationen på mosebacke på fredag och tyckte dessutom att karln var så modig som uppträdde med Lotta Engberg i rampfeber i fredags

    By Blogger Morelli, at 12:17 em  

  • PW är inte modig, han är sinnessjuk. Stor cred till honom för det. Många av mina vänner bara tittar konstigt på mig när jag skrattar åt han sjuka skämt. Som sagt. Han rockar.

    By Blogger Akut Insikt, at 12:26 em  

  • okej sinnesjuk..men det är ju det enda som funkar i humorsammanhang...det oförutsägbara...att man inte vet hur långt han ska våga gå...Förutom alla kabareter o baletter jag varit på så såg jag honom o schyffert på rival för några år sedan...schyffert var ju pinsam i jämförelse..drog bara "trygga" skämt om sin uppväxt o att han höll på att bli gråhårig..

    By Blogger Morelli, at 12:51 em  

  • Stora flertalet av våra stand uppare är faktiskt pinsamt dåliga (om man ser dom i nyktert tillstånd). Extra jobbigt med just Schyffert är att han ser sig själv som världens roligaste snubbe. Egentligen suger nästan alla pung. Jag kan uppskatta Johan Glans, jan bylund, nämne PW och kanske någon till... orkar inte tänka fram alla just nu.

    By Blogger Akut Insikt, at 1:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home