Akut Insikt

fredag, mars 24, 2006

I största allmänhet tycker jag att snigelätarna är ett rätt sopigt folk. Arroganta viktigpettrar.

Men jävlar anamma vad de kan ställa till fanstyg om saker och ting inte går som dom tycker. Nu senast mot den nya lagen om ungdomskontrakt. Dom bara mosar allting i sin väg, bränner bilar och förstör. Jag är ju såklart emot detta också, men man kan inte annat än titta åtminstone lite avundsjukt på dom.

Jag menar... det är inte riktigt så vi reagerar om vi skall protestera. På sin höjd kan det bli ett så kallat "upprop" mot någonting. Vi skriver på listor. Trycker upp klistermärken, pins och små broscher. Rör inte min kompis typ.

Kommer ihåg för några år sedan när snigelätarbönderna demonsterade, när de helt sonika brassade in med sina traktorer och tippade ut spannmål på städernas torg, parkerade ivägen med sina vagnar och lastbilar och spelade faaan.

Man bara måste gilla dom lite på grund av det.

1 Comments:

  • Jag gillar också deras inte helt anpassade sätt att inte bara tack och ta emot.

    By Anonymous Anonym, at 12:01 fm  

Skicka en kommentar

<< Home