Akut Insikt

onsdag, april 12, 2006

Nu är jag tillbaka till mitt rätta jag igen. Behövde bara komma på rätt sätt att tackla det här debacklet med min "flickvän" vilket jag nu gjort.

Jag har helt sonika ställt in mig på att hon inte vill ha mig. Och då är det väl så. Inte mycket jag kan göra åt det (=känns bra). Eller så vill hon ha mig och då visar det väl sig (=också bra).

Jag gjorde en lista för ett par veckor sedan på vad jag skulle göra om jag hips vips blev singel, och eftersom jag betraktar mig som en sådan just nu tänkte jag ge er en update.

1. Börja med innebandyin igen - Har jag inte gjort. Än.
2. Träna bort lite underhudsfett - Jajamensan, tränat hårt hårt senaste dagarna
3. Spela mer dator - tyvärr inte eftersom hon har min dator
4. Göra bloggen fan så mycket bättre - kommer kommer.
5. Jobba mer och bättre - Mer i alla fall, bättre vet jag inte eftersom det var ganska bra från början.
6. Träffa mina långtbortboende vänner oftare - Japp
7. Hälsa på familjen oftare (lite samma sak som punkt 6 eftersom de är långtbortboende) - Åker hem till morsan och farsan idag och stannar där ända till söndag
8. Börja spela bridge - Den punkten får nog vänta lite

Igår handlade debatt om lagförslaget som skulle tillåta utländska kvinnor att komma till sverige för att göra abort. Naturligtvis är det omöjligt att hålla sig till ämnet när det finns abortmotståndare i panelen. Det blev, inte helt oväntat, en debatt om abortens vara eller icke vara istället för en debatt om det är okej att låta utlänningar göra abort på samma regler som vi. (för oavsett så har vi faktiskt rätt att göra abort i det här landet)

Abortmotståndaren kom från en organisation som hette "Ja till livet". När man ser och hör dessa vill jag bara starta en "Nej till livet"-organisation.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home