Akut Insikt

torsdag, februari 02, 2006

Jamen, jag kanske är pensionär då, men du får väl ändå motivera dig.

Jag vet inte om det är en myt eller på riktigt, men det sägs ju att hantverkare får knulla hemmafruar hela dagarna. Jag känner i alla fall ingen hantverkare som kan bekräfta detta, inte heller någon hemmafru jag vet. Men i alla fall. Man kan ju tänka sig att själva upplägget är lite lockande, ni vet, snygg, brunbränd, muskulös kille kommer hem till dig och skall grejja lite med "manliga" grejjer. På din turf. Marlboro man i ditt hem. Klart att det fantiseras mycket om just detta. Att killar i allmänhet, och hantverkare i synnerhet gört allt de kan för att bekräfta den här myten är sannolikt också en faktor. Det är ju ett snyggt sätt att skryta om att man får knulla mycket. Man behöver ju liksom inte förklara i exakta ordalag, vem det var man gängat osv, utan helt enkelt göra om en gammal skröna till sin egen.

Ja, eller så får dom mycket pussy helt enkelt.

Fast... den genomsnittlige hantverkaren är väl inte snygg, brunbränd och muskulös.

Man kan också föreställa sig motsatsen. Vad har vi boys för drömbild? Kanske nån sexig cheerleader eller balettdansös (inte strippan eller horan, de är bara sunkiga). Inte vet jag. Klart är i alla fall att cheerleaders sällan kommer på hembesök till folk. Inte balettdansöser heller. Inga tjejer alls faktiskt, med undantag för en eventuell kvinnlig brevbärare, men de har ju stuckit innan man märkt att de ens är där. Hemmamän vimlar det inte heller av.

Har nu sett A.I? Filmen som Kubrick började göra, men så dog han mitt uppe i alltihopa. Steven Spielberg tog över och slutförde filmen. Den havererar totalt och krashlandar i blääääää orkar inte ens beskriva.

Men i alla fall, Jude Law spelar en robot i den filmen. I dagens lika som smultron visas:










Jude Law Vs. Linus Thörnblad

Linus Thörnblad är Stefan Holms svenske konkurrent på höjdhoppsarenan.

4 Comments:

  • Jag funderar på hur spydig jag ska vara... Men det är väl ändå ett pensionärsdrag att klaga på allt och inget?

    Det där var den snälla varianten

    By Blogger felicia, at 6:43 em  

  • Du är ond, Felicia.

    By Blogger Akut Insikt, at 8:33 fm  

  • Jag är inte ond, jag är en retsticka.. Men ok, jag förstår att det busiga leende med vilket jag lämnar mina kommentarer inte framgått. Sorry, ska inte upprepas!
    Men jag kan säga till mitt försvar att jag tycker det är uppenbart att jag roas av dina inlägg - annars skule jag väl inte läsa dem eller för den dela kommentera?

    By Blogger felicia, at 1:38 em  

  • Det blev visst lite dålig svenska:
    skule = skulle
    dela = delen

    By Blogger felicia, at 1:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home