Akut Insikt

tisdag, maj 22, 2007

511

Sannolikt är bloggen död. Min alltså. Jag vet inte. Emellanåt vill jag skriva precis som vanligt. Jag har alltid bloggat när det kommit mig för tidigare. Nu hinner jag inte ägna detta en enda tanke. I ärlighetens namn har Internet överhuvudtaget blivit ett ickebegrepp sedan jag blev chef över ytterligare undersåtar på jobbet. Jag har inte läst ett enda blogginlägg sedan dess. Knappt ens kollat aftonbladet eller expressen.se och än mindre funderat eller skrivit ett EGET inlägg.

Men minns detta, om ni skulle ställas inför valet. Att vara chef är ett straff. Ett straff.

Jag börjar bli manodepressiv. Jag har länge länge vetat om att jag har stora problem att umgås med idioter. Så här i retrospekt måste jag säga att det var riktigt urdumt av mig att inte inse att ett chefsjobb per definition är att umgås med idioter. Jag målade istället upp en bild över hur fantastiskt bra jag skulle kunna effektivisera, förfina och förbättre den verksamhet vi bedriver. Det hade jag nog kunnat gjort också. OM det inte hade varit för alla idioter som måste komma dragandes med sina ickeproblem i stil med "det här programmet som 'företaget X' levererat räknar fel på ett öre och jag har hört talas om att andra i andra branscher har blivit personligt ansvariga för om man lämnat fel värden, detta känns VERKLIGEN inte bra". Och jag överdriver inte. ETT ÖRE är dagens sanning.

Nåt helt annat. Jag känner egentligen att jag lever endast då de riktigt starka känslorna kommer fram. Riktig sorg eller kärlek. Däremellan betar jag bara av en enda lång grå och tråkig räcka av snömos som jag lika gärna kunde varit utan. Super till, kollar film, tar det lugnt. Astrist. Kruxet är att jag i princip aldrig kommer åt de där riktigt starka känslorna. Det är alldeles för få saker som verkligen berör mig, få saker jag verkligen bryr mig om. Få saker jag tycker är värda att beröra mig eller att bry sig om. Jag har skrivit om min inställning till sakernas oviktighet tidigare och detta är priset för den filosofin. Det blir trist. Jag lever inte.

I helgen har jag istället kollat på 22 avsnitt av "Invasion". "Mahone" från Prison Break spelar huvudrollen och är magnifik. Jag vill se fler säsonger. Det blir inga fler. Jag bryr mig inte.

5 Comments:

  • Att vara chef ÄR ett ett straffjobb. Därför ska man hoppa av karusellen och flytta till närmsta intressant stad i Europa (jag pratar inte alls om mig själv, oh nej.). Men poängen här är att du KAN inte sluta skriva, för vad ska jag annars fylla upp mina kvällar med? Ve och fasa, du kan inte leva med det på ditt samvete att jag kommer ha det så mycket tråkigare utan dina akuta insikter. SÅ det så. Säg till om jag ska springa ned till Romerska Forumet och offra en get på ett altare eller återliva Colosseums glansdagar så vi kan mata lejonen med dina undersåtar.

    By Blogger la ragazza svedese, at 11:08 em  

  • Dressera en groda att kväka "akut insikt is the shit" så skall jag lova att inte sluta.

    By Blogger Akut Insikt, at 10:23 em  

  • Jobbet tar så lätt över ens liv och det är då man börjar må dåligt...känner igen det där. Att hitta rätt balansgång är svårt..

    By Blogger P I F F L A N, at 8:17 em  

  • Jag fick kassera den första grodan eftersom den inställsamma lille jäveln började kväka inställsamma kommentarer till mig, så Frog Two är på g. Han lär sig imponerande snabbt dock. Tre dagar och han kan redan kväka "akut isnikt".
    Ge mig ett par dagar till, rapport kommer.

    By Blogger la ragazza svedese, at 2:15 fm  

  • insikt, even. Vi ska inte göra honom till en fransk förrätt för mina stavfel..

    By Blogger la ragazza svedese, at 2:15 fm  

Skicka en kommentar

<< Home