Akut Insikt

tisdag, april 24, 2007

509

I dagens Punkt.se berättar homosexuella Hanna Wallsten om hur hon kom ut med sin sexuella läggning på jobbet. Helsida i Punkt.se! I vad ligger nyhets eller informationsvärdet i det år 2007? Är det verkligen en "story" att skriva om hur man kommer ut som homosexuell idag?

Jag fattar ingenting. I ett land där, skulle jag uppskatta, det är vanligare med homosexualitet än med rökning är det ingen big deal. Med det menar jag inte att det är vanligare med homosexualitet i Sverige än i andra länder (det är bara det att vi fanimig inte röker längre).

Berra berättar i morgondagens Punkt.se hur han förklarat för sina arbetskompisar på bygget att han brukar ta sig en cigg ibland när han kommer hem från jobbet, han berättar -Hade jag vetat att det skulle gå så bra hade jag definitivt berättat det tidigare.

Jag vet inte, men jag gissar att det är lite grej bland homosexuella att haft en svår komma-ut-process. det är lite som med allt lidande, ju svårare du haft desto "coolare" och högre status i gruppen. Jag är 30 år. Jag kan inte komma ihåg att homosexualitet varit kontroversiellt på åtminstone tio år. Jag kanske har fel, men inte blir det bättre av att Punkt.se blåser upp helsida om att det är värsta grejen.

6 Comments:

  • Punkt.se kommer väl bara ut i storstäderna, där "att komma ut" är noll nyheter. Men Punkt.se är väl ingen nyhetstidning? Det är väl något slags reklamtabloid?

    Hur som helst, ute i landet på de mindre ortern är fortfarande "att komma ut" en big big deal.

    By Blogger kazarnowicz, at 10:22 fm  

  • Jag är glad att du finns, micke.

    By Blogger Akut Insikt, at 1:11 fm  

  • Det kanske inte skulle vara en sån jävla big deal att gå ut med att man var bög om det inte väntade en jävla massa krav när man väl blev det.

    Idag kan ju homosexuella inte bete sig som vanliga normala människor. De ska ju skylta med det på alla möjliga sätt och helst sitta i debattprogram på teve eller i radio på bästa sändningstid och prata om det. Som om det vore så jävla speciellt idag att vara homosexuell?

    Näe, problemet är att de själv gör en sån jävla big deal av det hela att det måste kännas som att rida ut på en liten shetlandsponny i ett stort jävla cirkustält och göra konster med rockringar kring midjan.

    Så länge de homosexuella inte klarar av att se lika normalt på sin sexuella läggning som många av oss andra faktiskt gör, så får de väl göra cirkuskonster av det. Det är ju uppenbarligen på så sätt de vill "komma ut" med det.

    By Anonymous Anonym, at 3:11 fm  

  • håller med helt på denna punkt. kul med berra o ciggen

    By Blogger Jenny Morelli, at 2:17 em  

  • testa att gå hand i hand med en snubbe en fredagskväll i valfri "tolerant" storstad så får du se hur jävla normalt alla tycker att det är...

    By Blogger p., at 3:42 em  

  • Har du lagt av att blogga?

    By Anonymous Anonym, at 8:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home