Akut Insikt

tisdag, april 03, 2007

507

På Expressen idag. "Bilden är ett montage". No shit? Jag trodde han vunnit VM för vattenskallar.

Ett monopol jag aldrig riktigt förstått mig på är Apotekets. Det jag tänker på är de receptfria medicinerna. Enligt mitt sätt att se på saken är de receptfria just för att vem som helst skall kunna köpa dom och använda dom som man själv behagar. Den enda motiveringen gällande de receptfria medicinerna är att apotekspersonalen kan lämna information till köparen, varna eller upplysa. Jag fyllde 30 år i december. Jag har ännu aldrig fått någon information, blivit varnad eller upplyst om någonting då jag handlat receptfritt. På sin höjd kan de fråga om det är konto eller kredit som gäller för VISA-kortet. Sånt måste de väl kunna klara av i en vanlig affär också?

Felicia: Var finns poängen med att Apoteket ensamt skall saluföra det receptfria?

Det finns tillfällen man vaknat upp och insett att man har slut på huvudvärkstabletter samtidigt som Apoteket är stängt. I det läget är en huvudvärkstablett värd ganska mycket. Mer än vilket urdumt svenskt monopol som helst.

2 Comments:

  • Om man köper dagen-efter-piller får man genast en massa information:)

    By Anonymous Anonym, at 1:08 em  

  • Vill man ha det dagen efter???

    By Blogger Akut Insikt, at 5:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home