Akut Insikt

lördag, april 14, 2007

508

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Jag borde inte vara röstberättigad. Personer som går på tv-reklam (typ alla), eller personer som hellre röstar på vilka kläder politikerna har, eller vilken humor de har, eller för den delen hur smarta de är, utan att reflektera över vilken politik de har borde borde inte få rösta. Jag är en sån. Jag köper saker på Hemtex för att jag tror det är halva priset (trots att jag vet att Hemtex har REA året runt), jag röstar på den jag tror är smartast ( eller den som vill betala mig pengar för att rösta), jag har varken lust eller vilja att sätta mig in i politiken. Så enkelt är det. Varför skall jag få rösta?

Vilka är röstberättigade i Svea Rike? Just dessa jävlar. Folk i allmänhet och i synnerhet dom som skulle rösta på Peppe Eng eller Kurt Olsson om det bara var möjligt. Det vill säga alla. Jag mår dåligt av detta. Varför skall sådana människor bestämma min framtid?

Jaja.

CD-skivan är död. Jag har ännu inte varit på begravningen. Varför? Därför att skivbolagen ännu inte fattat att CD-skivan är död. Jag har (tyvärr) kommit till det stadiet att jag aldrig skulle köpa en skiva ens av en artist som jag ansåg var värd mina surt förvärvade slantar av den anledningen att det är för krångligt att lägga in musiken digitalt (mp3, dator, telefon).

Inom fem år kommer den fysiska musiken vara försvunnen. Jag vet inte om jag hoppas på att den ickefysiska är betald eller inte. Jag bryr mig inte. De som är värda pengar kommer att få pengar även i framtiden. Det säger sig självt, ingen jobbar gratis. Eftersom information want to be free så tror jag att framtiden kommer se ut som följande: man betalar mer för artisens live-framträdande (dvs de riktiga fansen betalar) och radion betalar för speltiden i det kommersiella. Det borde vara enough.

Hur sm helst så är skivbolagsmogulerna år helvete för inflytelserika som det är idag.

Tack och adjö. Sug kuk era jävlar.

1 Comments:

  • Det verkar som om alla går på hemtex 50% rea trots att till och med reapriset är högre än andra butikers normalpris.

    By Anonymous Anonym, at 9:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home