Akut Insikt

fredag, september 15, 2006

Tung dag.

Är fortfarande, klockan 16 dagen efter jobbfest, på jobbet. Det skall drickas öl ikväll också tydligen. Inte så blodigt dock. After work med fd jobbkamrat.

Jävla folk det finns. Jättebaluns igår på jobbet. Hundratals festgubbar och festtanter. Vi var ett sällskap på 7-8 stycken som hade för avsikt att sitta samlat vid bordet vi hamnade vid. Där satt det redan en gubbtjyv placerad i mitten av bordet ungefär. Till vänster om honom fanns tillräckligt med platser för att rymma hela vårt sällskap. Minus en person. Jag frågar då snällt om gubbtjyven möjligen skulle ha lust att flytta ett snäpp åt höger så hela sällskapet fick plats. "Nej jag sitter bra här" svarar den jäveln, jag tittar på honom som om han inte vore klok och väntar på att han skall flytta sig eftersom han rimligtvis inte kunnat mena allvar. Han var dead serious så jag och en till flydde till ett annat bord.

Jag skall ta och avveckla frun. Jag pallar inte. Alltså... jag pallar så jävla bra de få gångerna vi ses. Det är att inte ses jag inte pallar och eftersom det är mest av den vara är det så det får bli. Eller så får hon dumpa sin gubbe helt enkelt. Men jag vet inte hur sannolikt det är. Jag har känslan av att det inte är rätt läge, men det skiter jag i.