Akut Insikt

måndag, september 04, 2006

Farligt!! Pozor! Danger!

Inga bud på min röst till valet 2006. Än. Skambud någon?

Okej. Till saken. Ni vet... det finns föreställningar om att man inte skall gå på vissa brunnar. Jag var tvungen att kolla upp detta på internet, ni får gärna komplettera med fler saker som kan hända om man går på olika brunnar eftersom jag inte är särskilt insatt. I alla fall. Om du råkar gå på en A-brunn till exempel, så kan du råka ut för abort, AIDS eller avsked. AAA, låter sunt. Man borde även kunna råka ut för asgarv, bli allsmäktig eller artig. Vad vet jag. Det börjar i alla fall också på A.

Jag trodde i min enfald att det bara var barn som trodde på sånt här, men idag gick jag efter fyra tjejer i 25-årsåldern som gick i bredd vilket gjorde det omöjligt för dom att undvika brunnarna i sidled varpå de HOPPADE över varje brunn de passerade. 25 får ändå anses som en relativt vuxen ålder även om dessa gränser töjs mer och mer. Man är i vilket fall inget barn längre.

Det här med nycklar på bordet sträcker sig ännu längre upp i åldrarna. Lägger du nycklarna på bordet är du riktigt riktigt illa ute. Det innebär med största sannolikhet att jorden kollapsar inom kort. Åtminstone för den som lagt nycklarna på bordet. Jag blir ideligen, och jag menar verkligen HELA tiden påminnd om att det är farligt att lägga nycklarna på bordet. Av VUXNA människor. I alla åldrar. Vad är det för fel på er?

För övrigt har jag lagt ner snusandet. Jag hade inte ens planerat att sluta, inte ens tänkt tanken faktiskt. Det bara blev så liksom. Kan inte ens komma på någon bra anledning till varför jag skulle sluta. Men nu är det så och det är väl bra på sitt sätt. Antar att den tiden var förbi helt enkelt. Jag började ju snusa bara sådär för fem år sedan och nu var väl den perioden slut.

Jag bara slutade. I fredags. Har faktiskt inte saknat det nämnvärt heller.