Akut Insikt

fredag, september 01, 2006

Acetylsalicylsyra

Förvisso äter jag aldrig (nästan) receptbelagda mediciner. Däremot överkonsumerar jag acetylsalicylsyra kraftigt. Treo, magnecyl och nu senast fenomenala Paxodin (sugtablett). Detta fantastiska ämne hjälper mot allehanda krämpor samtidigt som man utan fara för livet kan kombinera det med alkohol. Smått otroligt.

Lite ont i huvudet? Ta´t lugnt ta en Treo.
Träningsvärk? Ta´t lugnt ta en magnecyl.
Halsont? Paxodin.
Lite slö? Kör på bara.

Det sägs dock att detta ämna har en negativ inverkan på magen. Detta är dock inget jag märkt någonting av faktiskt. jag är tämligen säker på att man kan äta dessa även för magont (nu har jag aldig magont, men det borde vara möjligt).

Har lite halsont idag. Det suger. Öl med fd arbetskamrater som jag inte alls har någon lust (läs ork) att dricka öl med en kväll som denna. det är sä jävla länge sedan vi såga bara. Så så får det bli. Öl alltså.