Akut Insikt

måndag, augusti 28, 2006

Rättelse

94. Jag har aldrig ätit någon receptbelagd medicin

... skrev jag på min 100-lista för ett tag sedan.

Det är inte sant. När jag för några år sedan opererade ur en visdomstand. Ja, ni läste rätt. Opererade. den växte snett på nåt vis så det inte gick att dra ut den som man normalt gör med visdomständer. Nej nej. Istället så snittades hela tandköttet upp runt tanden och därefter sågades tanden i småbitar och plockades bort. Sen sydde dom lite fiffigt ihop mitt sargade tandkött med en sex sju stygn. Makaber tillställning.

I vilket fall så erbjöd tandkirurgen mig recept på Citodon. Tack men nej tack svarade jag snällt, det behövs nog inte (fortfarande duktigt bedövad av sprutorna jag fått innan operationen). Du tar och tar det här receptet ändå sa kirurgen. Okej sa jag. Det var klokt gjort av mig eftersom när bedövningen släppte gjorde det så jävla ont att jag inte ens fick upp munnen så mycket att jag kunnat äta soppa. Man blir väldigt trött av detta piller kan jag meddela. jag tryckte i mig två stycken på morgonen efter då jag skulle till jobbet och satt sedan och halvslumrade flera timmar.

Så... i två dagar åt jag Citodon. Därför ersätts punkten 94 med:
94. Jag är hellre underklädd än överklädd.