Akut Insikt

torsdag, augusti 31, 2006

Just nu sitter jag och funderar på om jag skall ta mig en drink till eller låta bli. Jag har haft ledigt idag. från jobbet. Så kallad semester. En dag. Varför tar man en dag mitt i vekan ledigt? Det kan man väl göra. Tar jag en drink till så vet jag att jag kommer vara seg i morgon på jobbet. Låter jag bli så har jag mikroskopiskt lite tråkigare i kväll. det låter som att det blir en drink till.

Frun har spenderat hela dagen här hos mig. Som vanligt har det varit helt fucking splendid. ärligt så vet jag inte om jag vinner detta. Jag som var så segerviss förut. Men på något vis kan det kvitta eftersom det ligger utom min kontroll. Vinner jag så är det helt great. Förlorar jag så är det så det är. Behöver det vara svårare än så? Nä. Och svårare än så är det inte.

I nämnd ordning. Soffan, bryggan, sängen, soffan, soffan. Skål.