Akut Insikt

söndag, september 03, 2006

Sjuk + Tips

Huvudet har varit alldeles för litet i helgen. Förkylningens bihålor pressar så det känns som om ögonen skall poppa ur hålorna. Snoret rinner och jag tycker synd om mig själv. Av den anledningen har jag knappt varit utanför dörren sedan min Hallsberghistoria. Istället har jag kollat på:

Wallander - Luftslottet (den var bättre än de flesta av Krister Henrikssons Wallanderfilmer)
Det bästa ur Kvarteret Skatan säsong 1 (halvroligt).
Några avsnitt av Supernatural.
The Sentinel (Hotet inifrån?) - Inte sevärd.
Avsnitt 7-13 av teveserien 24 säsong 5.

Utöver detta har jag knaprat magnecyl och andra humbug-förkylnings-mediciner.

Veckans tips: Istället för att ha smör på dina mackor, använd ricotta-ost. Godare, nyttigare och marginellt dyrare. 133 kcal/100g mot 620kcal/100g (Milda, sannolikt fler i exempelvis Bregott). Eventuellt behöver du salta lite extra, men det är ju en smaksak. Lycka till.