Akut Insikt

tisdag, september 05, 2006

The game is on

Äntligen börjar här hända lite saker. Danni har ebjudit "en halväten dammsugare av riktigt hög konditorikvalitet i utbyte mot en röst på Moderaterna."

Monetärt värderar jag det budet till knappt mätbart, men ändå på plussidan vilket betyder att Dannis bud står. Under förutsättning att han lyckas flytta ägandet av denne dammsugare från sig till mig innan valdagen (dvs om han vinner budgivningen) så är det Moderaterna som gäller.

Hör jag något annat bud?

Jag funderar på om jag bör skriva ett mejl till SJ och fråga varför de inte letar igenom sina tåg när de "stänger" för kvällen. Eventuellt tänkte jag måla på med snyfthistoria om att det var en fruktansvärd upplevelse att vara instängd ensam på ett avstängt tåg mitt i natten... snyft snyft Samtidigt tänkte jag passa på och fråga varför vi pendlare diskrimineras gentemot de som bara åker ibland när det gäller platser. Det vill säga köper du EN biljett så har du företräde till sittplats (om tåget är fullt) framför dom som köpt FÖR EN HEL JÄVLA MÅNAD FÖR EN SATANS FÖRMÖGENHET. Vari ligger logiken i det, SJ? Var? Var? Var? Svara era sillar.