Akut Insikt

torsdag, mars 02, 2006

Teverapport

Det känns som jag är den enda i hela Sverige som slaviskt följer "24". Jag bara älskar serien och Jack Bauer. Som det ser ut kommer denna femte (!) säsong blir riktigt bra. Det hela började med att jag köpte de två första säsongerna på dvd. Efter att ha sträcksett dessa var giftet platerat i mitt blod. 22,35 onsdag och torsdag går det på teve. Se till att haka på nu när serien fortfarnde är i sin vagga.

För övrigt var det en väldigt trevlig tevekväll igår. Fotboll, Lost och 24. Dessutom brukar jag se på Floor Filler, men igår var jag hem från jobbet först vid åtta blecket.

Stor komik är att LKAB´s styrelseordförande heter Björn Sprängare.

Ikväll ser tevekvällen ut som följande:
19-20 Floor filler
20-21 Antikrundan
21-22 Efterlyst
22-23 Insider (samtidigt som 24 spelas in)
23-24 24

Fucking splendid. Har funderat på om krav ställs även på personerna som tar med antikviteterna till antikrundan. Krav i stil med "du måste vara antik". Mest gillar jag de som tror sig sitta på en skatt när det i själva verket är sopor de har i sin ägo. Sen kan jag störa mig oerhört på såna som tar med sig exempelvis konst, som de exakt vet vad det är och vad det är värt, bara för att flasha med sina grejjer. Som den där jävla pisskärringen som till och med var bekant med konstnären men ändå tog med sina två konstverk värda 600-800 tusen resp 500 tusen. Skit på dig skitkärring. Hoppas du blir rånad.

Har funderat på varför inga bovar riktar in sig på att råna rånare. Måste ju vara bästa grejjen att råna exempelvis någon som gjort ett värdetransportrån. Sannolikt letar polisen efter den som i första läget utfört rånet och det verkar rimligt att den ursprunglige rånaren inte anmäler saken liksom. Dessutom vore det en nyttig läxa för dessa thugs.

Som i Efterlyst förra veckan när en avhoppad megabuse berättade varför han slutat begå grova brott. Det hade han gjort för att han blivit kidnappad av nåt annat gäng och sedan blivit utsatt för det han utsatt massor av personer för. Fan att det skall till något sådant för att han skulle fatta att han krossade en massa medmänniskor.