Akut Insikt

måndag, februari 27, 2006

Sista prisutdelningen

Ni kanske trodde alla medaljer i OS för den här gången. Tänk om. Först tänkte jag dela ut medaljer till de fulaste deltagarna i OS, men det är så elakt så jag delar ut dessa medaljer till de som jag enväldigt bestämmer är de snyggaste deltagarna istället.

På tredje plats har vi en liten överraskning. Vem hade kunnat ana att en spelare ur damkronorna skulle knipa ett brons i år? (egentligen borde kanske ettan eller trean i damernas curlinglag fått priset, men damkronorna skall ha mer priser. Mer priser). På tredje plats alltså: Katarina Timglas (21 årig forward i damlaget i Hockey).









På silverplats hittar vi.... en reserv. Nytt för OS 2006 var att även resververna i curlinglagen fick medalj. Detta innebär att Ulrika Bergman nu får sin andra OS-medalj. Ulrika är 31 år och bor i Solna.











Guldet går till en som inte vunnit några medaljer. Därför är det extra roligt att dela ut det till just henne. Ett av de Coolaste namnen i hela OS-truppen dessutom. I en av de coolaste sporterna. Jobba på resultaten och sponsorerna ställer sig garanterat i kö. Min guldmedaljör är såklart Aprilia Hägglöf (23-årig stockholmare).

6 Comments:

  • Nä. Anna Svärd...

    By Blogger deeped, at 1:15 em  

  • Jag vet... men jag kan ju inte ha två ur curlinglaget på prispallen liksom.

    By Blogger Akut Insikt, at 1:21 em  

  • Haha! Det är så här medaljer ska delas ut!

    By Blogger Kommissarie Akut, at 1:48 em  

  • Godtyckligheten är det bästa sättet att utse vinnare på!!

    By Blogger Akut Insikt, at 4:00 em  

  • Var det inte du som vägrade kalla damlandslaget i hockey för damkronorna för bara några dar sen? Jag kan ju minnas fel, förstås.

    By Blogger Veronika, at 12:50 em  

  • Veronika... du minns helt rätt och jag tar på mig dumstruten och skäms llite här för mig själv.

    Däremot kommer jag inte ändra i inlägget för då verkar ditt svar så himla dumt.

    By Blogger Akut Insikt, at 1:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home