Akut Insikt

onsdag, februari 15, 2006

Om SL

Är det inte så att SL är ett väldigt otursförföljt företag?

Jag menar, de har haft sån himla otur som råkat:
  1. Köpa urusla tåg (som ej klarar vinter, dörrar som inte funkar)
  2. Köpa övervakningskameror till tågen som "inte klarar tågmiljö"
  3. Köpa nya spärrar som pajjar hela tiden
  4. Anställa urusel personal med noll servicekänsla (thugs)

Lägg därtill att de inte får puckla på sina kunder längre. Otur var ordet.

En av mina arbetskamrater (dam 50+) oroar sig nåt helt otroligt över att få sparken. "För det finns ingen som skulle anställa nån sån gammal tant". Nej särskilt inte med den inställningen säger jag till henne varje gång det kommer på tal. Efter det kommer det oftast nån historia om nån väninna som minsann sökt massvis med jobb men minsann inte fick tag på nåt, inkl flera exempel från väninnan. En dag frågade jag vad väninnan gjorde nu. Jo, hon hade visst fått jobb till sist tydligen. Det var ju konstigt sa jag, eftersom ingen anställer såna gamla stötar som du.