Akut Insikt

fredag, februari 03, 2006

Fan. Jag har missat 100-inläggsjubileét på bloggen. Det här är nr 115.

Ni som läst dagens metro kan inte ha missat följande. Jag stör mig över att de bara publicerar tidningen i pdf-format, så jag inte kan visa en bild på det jag skall beskriva.

Den här texten återfinnes alltså i dagens metro. Det är en vanlig svart-grå-vit annons.

Jag citerar (citat nedan har annonsen citerat)
________________________________
Sexsak för män!!
Omtalad i Metro, Expressen TV m.fl.
"Den som tillverkat denna borde få nobelpriset"
Lägg 100 :- i ett kuvert till Miss Softie AB,
-adress-
Så kommer förpackningen med fullt fungerande exemplar direkt i brevlådan, i ett vanligt diskret kuvert utan avsändare inom några dagar.
Riv ur annonsen och spara
_________________________________

Vad är det vi får veta egentligen? Jo, detta är en sak eller en tingest som ryms i ett kuvert. Den är mycket känd och den som gjort den borde få nobelpriset (enligt icke namngiven källa). Plus att man skall skicka 100 kr till Miss Softie samt spara annonsen.

Är det någon som hört talas om denna produkt? Någon med känningar i nobel-stiftelsen som kan svara på vad det är för mojäng?

Mitt tips är att du blir blåst om du skickar 100 spänn till Softie. Beloppet är lagom stort/litet för att folk skall kunna tänka sig bli av med det utan att gå vidare med saken, men för litet för att det skulle kunna vara något av värde (om man räknar avsändarens kostnader för reklam, produkt, vinstmarginal, administration och porto).

Sexsak... snacka om allmänt hållen formulering. Ler i mjugg.

Felicia. Fattade inte att du drev med dig. Det är nu noterat att du är en retsticka och du får fortsätta vara det. Jag är inte den som är den. OCH jag uppskattar att du kommenterar mina pensionärsaktiga inlägg. Istället för brevbomb får du därför en kram.

God helg.

2 Comments:

  • http://www.softie4u.com/sv/?Site=miss_softie#Vad_%E4r_Miss_Softie

    By Anonymous Anonym, at 5:22 em  

  • Men hallå...hänger du inte med??? Miss Softie är över 5 år gammalt vid det här laget. Dom får plats i ett kuvert för att man fyller dom med vatten när dom kommer hem till än. Köp en själv på www.sexsak.se
    /danny

    By Blogger Danny, at 2:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home