Akut Insikt

måndag, februari 06, 2006

Dillar vidare

Mmmmmm....Muhammed. Sicket ståhej alltså. Shit pomfritt.

Det var som jag trodde inte första gången någon avblidat Muhammed. I dagens Expressen "avslöjas" att muhammed avbildats i en svensk lärobok.

Av den anledningen skall den ukrainska flaggan brinna på samma sätt den schweiziska brann på tevebilderna igår. Den schweiziska flaggan är alltså röd med ett vitt kors på, ungefär som den danska. Jag vet inte om de brände den för att de inte lyckats få tag i en dansk flagga eller om det blev fel bara.

Egentligen tror jag att de extrema urflippade demonstrationerna har samma förklaring som alla urflippade demonstrationer som sker i Sverige. Nämligen att ett gäng kålrötter till bråkstakar ser varje demonstration som ett ypperligt tillfälle att slåss, förstöra och bränna allt som kommer i deras väg. Minns Göteborg. Inte så många muslimer där va? Ändå brann Göteborg. Minns alla gånger fotbollshuliganer "rockat loss". Människan är ett ondskefullt djur som älskar att slå sönder saker. Eller människor. Det viktiga är själva pajjandet, för deras del behöver det inte ens finnas någon anledning. Problemet är att det inte går att förstöra och spöa på folk ostraffat om det inte sker vid såna här anonyma tillställningar.

Jag är helt säker på att våra vanliga "svenne-huliganer" skulle gå ut på gatorna och slå folk sönder och samman sida vid sida med de förargade muslimerna om liknande saker skulle hända i fina Sverige.

En påse med vatten att stoppa kuken i? Varför skulle man få nobelpriset för en sån sak? Varför skulle man stoppa kuken i en påse överhuvudtaget?

Det enda program jag för tillfället vägrar att missa just nu är den serie med program om Albert Einstein som går söndagar på SVT1 klockan 22,45. Det är banne mig strongt av en hobbyvetenskapsman att presentera en artikel om den "särskilda relativitetsteorin" utan en enda referens till tidigare forskning. Och så stämmer skiten. Impressive mon ami.