Akut Insikt

tisdag, december 13, 2005

Victoria Beckham drack blekmedel: Jag var törstig

Som rubriken visar drack V. Beckham blekmedel.

"Det var riktigt varmt ute och jag behövde verkligen något att dricka. Så jag tog närmsta glas och hällde i mig, säger hon till magasinet OK."

Brukar man ha blekmedel i glas? Utomhus dessutom. Luktar skröna lång väg. Lite Linda-Rosing-jag-måste-skapa-rubriker-för-jag-har-inte-varit-i-tidningen-på-så-länge-varning.

Det påminner mig också om när smeden/bilmecken från mitt barndomshem drack ur en läskflaska fylld med glykol.

Det luriga med glykol är att det smakar sött men är riktigt livsfarligt att dricka. Han nästan dog. Rubriken skulle kunna vara i Colin Farrel anda "Smed tog dödlig överdos glykol".

3 Comments:

  • Apropå starka-medel-som-har-hamnat-på-märkliga-ställen:

    http://www.etc.se/radikala/templates/ct_117.aspx?number=54107&category=396

    By Anonymous Anonym, at 12:43 fm  

  • Jag drack ett stort fullt glas diskemedel en gång. Var så törstig att jag inte ens märkte det.

    By Blogger crrly, at 3:59 em  

  • Själv drack jag 7 månader gammalt regnvatten utblandat med orkidéegödning. Ringde giftakuten men dom sa att det inte var nåt farligt. Blev jävligt risig i maggen dock.

    By Blogger Akut Insikt, at 4:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home