Akut Insikt

måndag, december 12, 2005

Under bältet

Fittan. Lite då och då läser man resultatet av enkäter eller undersökningar där vi försökt finna ett passande ord för det kvinnliga könsorganet. Oftast brukar namn som "sippan" vinna sådana omröstningar. Jag vet inte varifrån viljan att prompt komma på ett namn för något som redan har ett namn kommer ifrån. Våra grejer har ju så många namn, varför inte hitta på ytterliagre några för den kvinnliga motsvarigheten? Var har våra kukar, dasar, slangar, penisar och så vidare. Mina favoriter är nog ändå "herren" eller "stolting" för det stora tillståndet.

Ibland hör man benämningen "framstjärten". Vem fan har kommit på det? Den jäveln skulle jag vilja få tag i. Jag skulle tamigfaan knulla honom/henne i bakfittan.

Roligt att Michelle vann Floorfiller, men Mario knäcker. Å andra sidan har Mario funnit SM i Street de senaste fem åren och placerat sig tvåa i VM. Han kan vara nöjd med det tycker jag.