Akut Insikt

onsdag, december 14, 2005

Förutfattade meningar

Jag är otroligt fördomsfull. Jag dömer folk på förhand hela tiden. Med all rätt. Därför att jag har rätt. Jag har en känsla för det där. För er som inte riktigt anser er ha känslan för detta kommer ett tips:

Genom att titta på en persons skor kan du avgöra vad det är för typ av människa du har att göra med. Skor är otroligt viktigt, men det inser inte alla. Den klassiska nörden kan lätt klä upp sig med en dyr kostym, snaggat hår och en tjusig slips. Du fäller honom på skorna. Min gissning är att han har antingen en neutral finsko med gummisula som dessutom är relativt oputsad. Stilen saknas helt enkelt. I värsta fall har han köpt en ganska dyr eccosko eller som här nedan ett par loafers i hjortskinn. Säkert dyra.

Likadant gäller för den icke uppklädde, skorna förråder honom/henne. Jag har inget bra svar på varför det är på det viset. Men visa mig den nörd/mes/fjant som har snygga skor så skall jag ta tillbaka allt jag skrivit.

Det är också därför det är så svårt att köpa skor. Det är en konstart man aldrig blir helt fulländad i.

1 Comments:

  • http://www.fikapau.se/index.php?option=com_content&task=view&id=581&Itemid=54

    By Anonymous fann detta, at 1:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home