Akut Insikt

lördag, juni 16, 2007

515

Jag har inte skrivt på en stund nu. Det är väl ett ganska obevekligt faktum. I det stora har jag en del dåligt samvete över det. Men shit fuckers vilket ansvar jag känner över att vara chef över 15 pers. Dessa 15 personer är ju inte ens en kalkylerbar andel av världens befolkning, ändå anser jag att det har betydelse. Fjantigt.

Är mitt i lönesamtalen. Kan inte chef och medarbetare komma överens om vilken lön som medarbetaren skall ha så skall en slags rapport lämnas in. jag tror inte att jag kommet att bli överens med en enda av mina medarbetare. För mig är det en aning oangenämt att de som jag verkligen premierat i lönetänket inte ser att jag ansträngt mig för att ge dem mer än alla andra. Men det ligger väl i sakens natur... att inte vara nöjd över sin lön.

Jag är inte nöjd... eller jag är ju det. Jag är nöjd för varje krona jag får över 15 papp. Och det är ju dryga 15 papp i nuläget. är det bra eller dåligt?