Akut Insikt

fredag, september 29, 2006

Frågor

Saker som jag skulle vilja veta:
1. Går det att bli full av att äta tillräckligt många punschflaskor i choklad (med "punsch inuti)?
2. Finns det någon riktig maxålder för att få vara med i ett ungdomsparti?

Saker som Stockholmare är bättre än alla andra på:
1. Dricka kaffe ur pappmugg.
2. Gå snabbt.
3. Åka rulltrappa.
4. Betala onödigt mycket för saker och ting.

Saker som alla andra är bättre än Stockholmare på:
1. Allt annat än det som räknades upp ovan.

Min fader har i alla år suttit på 56k-modem. När han har surfat har han på allvar trott att man inte kan klicka på en länk förrän sidan har laddat HELT klart. För om man gör det så kan antingen datorn gå sönder eller så förstörs internet. Eller nåt sånt.

Nu har de skaffaat bredband. Kors i taket. Och snabbt borde det ju gå att surfa in och kolla väderprognosen numer (det är det han kollar).

7 Comments:

  • Jag vet bara att 30 år är gränsen för att vara med i MUF, sedan blir man medlem i enbart partiet.
    det med punsch vet jag inte, men om du vill kan jag prova i helgen.

    By Blogger Antira, at 3:24 em  

  • heja din pappa! en ny värld kommer snart att öppna sig...56 modem är egentligen ganska skoj. "56 modem" känns som ett begrepp på något som var helt rätt bara i går...

    By Blogger Morelli, at 3:40 em  

  • Men Antira... Den här SSU-sugg ehrm...-ordföranden, hon måste ju vara runt de 40.

    Väntar på resultat från puschen!

    By Blogger Akut Insikt, at 4:40 em  

  • Morelli: jag tror att farsgubben kommer bli riktigt nöjd. Jag visade honom häromdan hur man gick in på svt.se för att kunna se väderprognosen NÄR MAN SJÄLV VILL!!! Unbelievable!

    By Blogger Akut Insikt, at 4:41 em  

  • Jo, men å andra sidan så hittar SSU på medlemmar för att få bidrag, så då borde de inte ha skrupler för att ha med pensionärer heller.

    Och det där med att vänta att klicka på länkarna säger ju sig självt. Datorn jobbar ju. Gillar du när nån kommer och stör dig när du jobbar?

    By Anonymous Anonym, at 3:05 em  

  • Oavsett jag gillar det eller inte så pajjar jag inte av det... undrar hur mkt bidrag praya-klubben får...för sina medlemmar.

    By Blogger Akut Insikt, at 1:16 fm  

  • oh, den där SSU...saken har förmodligen fått dispens. Du vet, fula människor måste även dom kvoteras.

    Punschen smakade skit efter tre påsar. Jag blev inge full heller. Bajs.

    By Blogger Antira, at 10:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home