Akut Insikt

tisdag, september 19, 2006

Snyggt jobbat PG

Jag brukar göra små anteckningar i mobilen om vad jag skall skriva om här. Idag stod det "Hood". Det betyder följande:

Vaknade 07:02 i morse och insåg att det skulle bli jävligt tight att hinna med 07:15-tåget till Stockholm. Tog en dusch och fixade till mig så gott det gick på den knappa tiden och gick i rask takt för att precis hinna med tåget!!

Så långt allt gott. Det jag i nyvakenheten helt glömt bort var att det var "workshop" hela dagen på jobbet, och jag hade dessutom inte kollat vilka deltagarna var. Jag är ofta rätt slackt klädd på jobbet. Så även idag. Jeans och hoodie. Men det stör mig ganska mycket när det typ bara var chefer som medverkade på workshopen. Hade inte gjort så mycket om det varit chefer jag träffat tidigare... men det var en hel del nya ansikten. Brukar försöka klä mig efter situationen och stör mig ganska ordentligt när det blir så här galet. Löjligt kanske, men helt perfekt kan man ju inte vara.

Saker jag stör mig på sen jag tillbringat mycket tid i Stockholm:
- Att det är HELA tre minuter tills nästa tunnelbana går.
- Att jag inte bor nära en dygnetruntöppen butik så jag kan handla mitt vad-jag-nu-behöver klockan fyra på morgonen.
- Att det finns folk som går såååå lååångsamt mitt i gatan eller till och från tunnelbanan. Keep out fuckers!

2 Comments:

  • Jag skulle en gång på en internutbilding för chefer på mitt jobb. Eftersom det var sommar och riktigt varmt och bara kollegor gick jag dit i shorts och linne.

    Väl framme visade det sig att det var typ trettiofem chefer från hela Sverige där. Alla hade antingen tjusig dräkt eller kostym. Killen som jag satt bredvid var någon form av personalchef för Region Skåne med några tusen underlydande. Jag har sällan känt mig så liten.

    Efter det har jag börjat läsa kursinbjudningar lite bättre.

    By Anonymous Anonym, at 7:50 em  

  • Jamen visst är det störande. Så innihelvete störande.

    By Blogger Akut Insikt, at 3:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Home