Akut Insikt

lördag, september 23, 2006

Örebro

Efter en aning irriterad eftermiddag igår inbjöds det till after work. Inbjudan noterades och accepterades. Callisti på Mynttorget(?) blev the place to drink öl på och irritation bort blåser. Tåg hem till västerås blev dock en repris av något jag verkligen inte längtat efter. Sov förbi västerås IGEN. Den här gången blev det Örebro, vilket i och för sig var bättre än Hallsberg (krogarna stänger klockan två istället för ett), men det är ändå i runda slängar tio mil hem. Inte att föredra när man skall ta sig hem efter klockan blivit två. Inte. Att. Föredra. Alls.

I och för sig hade jag sannolikt fått bo över hos den bög som raggade jävligt hårt på mig men det kändes ändå inte som ett pris värt att betala. Trots att det var en mycket mycket snygg tjugoåring.

Fan att allt inte bara flyter på. Fan att jag inte är enväldig härskare över världen. Fan också. Det hade gjort saker och ting enklare. Fast... då skulle jag också vilja haft förmågan att få folk att känna och tycka (på riktigt) så som jag bestämt. Det vore nåt det.