Akut Insikt

måndag, september 25, 2006

Tanken var att jag skulle ligga i rätt hårt med jobbet idag. Hela veckan faktiskt. Nu är det så putslustigt att jag håller på att flytta. Alltså byter kontor. Enligt instruktion packade jag alla gejer i fint uppmärkta låddor i fredags, lappade upp dator, telefon, kontorsstol osv så flyttnissarna skulle veta vart de skulle. I min enfald trodde jag att de skulle flytta grejjorna under helgen. Det vore ju liksom det mest logiska eftersom jag INTE jobbar på helgen. Som ni redan förstått så hade de inte gjort ett skvatt under helgen. Inte flyttat ett hårstrå.

Så nu sitter jag här. Hemlös och laglös. Datorlös och hopplös.

Jag gick och klippte mig istället. Blev inte nöjd. Det blir jag i princip aldrig efter besök hos frisören. Men efter en vecka ungefär brukar jag ha vänjt mig och lärt mig hantera min nya hårlängd såpass att jag faktiskt är riktigt supernöjd (självsuggetion). Köpte även "Osmo Essence Clay Wax". Ett grymt vax för det korta håret. När det växt ut lite skiftar jag till D:fi (blåa varianten) som funkar bättre till det aningens längre håret.

Då vet ni det. Puss på er.

Blev det här en modeblogg nu?

6 Comments:

  • Va?
    Ingen bild på nya frillan?!!

    Näääädu.. då är det banne mig ingen riktig mode-blogg!! ;-D

    Tjing!

    By Anonymous Anonym, at 2:25 em  

  • waxad blogg

    By Anonymous Anonym, at 8:35 em  

  • maxad blogg?

    By Anonymous Anonym, at 8:36 em  

  • Tjacka trimmer!

    Det gjorde jag för tio år sedan. Den kostade 259 spänn och jag har sparat 27.000 på klippning sammanlagt (och då har jag inte ens räknat in vaxkostnaderna!)...

    By Anonymous Anonym, at 4:10 em  

  • Jag har tokbommat vad du jobbar med. Fill me in, please?

    Dagens vaxtips för både kort och långt hår är för övrigt Paul Mitchell's ESP. Helt otroligt.

    By Anonymous Anonym, at 5:26 em  

  • d: ärligt så ser jag inte klok ut i varken monchichi-kort eller helrakat, så sorry.

    Danni. I will fill you in. Sen vet jag inte om jag tror dig gällande vaxet. Jag lovar dock att testa det.

    By Blogger Akut Insikt, at 9:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home