Akut Insikt

fredag, juli 14, 2006

Allvar eller inte

Häll ut skiten...

Jag är så jävla kluven över sånt här beteende. För er som inte orkar läsa länken så handlar det om att det är populärt att köpa 15-liters champagneflaskor för 17.000 kronor för att sedan hälla ut dem. "För att man är dum. Men det är ganska kul" och "Det är en hobby".

Rent generellt så tycker jag verkligen att man får göra så utan att ha några moraliska betänkligheter. har man pengar så får man spendera dom precis som man vill. Dessutom är det bra för ekonomin att pengar spenderas. Moms, spritskatt, arbetstillfällen och så vidare till pappa Göran.

Samtidigt har jag svårt att acceptera den typen av menlöst "förstörande" av pengar. Pengar som skulle kunna göra livet så jävla mycket bättre för någon annan som har det sämre ställt. 17.000 som folk klafsar omkring i på dansgolven efter en minut. Svårt att fatta att det är så jävla mycket viktigare att vara ball än att tänka på sina medmänniskor. Svårt att fatta att det är så jävla viktigt att man har stor kuk... eeeh, plånbok.

Jag är sjuk. Inte rent fysisk dock. I onsdags sov frun över. Karln ringde en massa. Allt är så jävla genomskinligt. Har inte hört av henne sedan igår (ja jag vet, det är ingen evighet), men jag oroar mig så in i helsike att det råder världskrig på hemmafronten att det gör ont i mig. Jag vet att om det skall bli någon progress i detta här så är det liksom oundvikligt. Men ändå. Sånt här kan skötas så jävla mycket snyggare. Å andra sidan är det jävligt svårt att sköta sådant här mycket snyggare eftersom det bara är att glida med så länge världskriget inte flyttar in. Jag oroar mig inte ett skvatt över att jag skall utmålas som skurk eller vad fan som helst. Min oro är till 100% omtanke för frun, som jag är sjukligt förälskad i just nu. Behövde jag verkligen lägga till "just nu"?

2 Comments:

  • Snackade faktiskt om det här fenomenet igår. Pengarna är inget problem för mig, att bränna pengar är bland det roligaste som finns. Att det är nonchalant, inga problem där heller.

    Men vafan. Jag råkar verkligen gilla champagne, och jag tycker det är ett vansinnigt slöseri på goda droppar som tagit 5-6 år att framställa. Sen är det hela rent löjligt pubertalt - egentligen är det bara småpojkar som hetsar varandra till att vara "häftiga".

    Nej, jag håller mig även i framtiden till att dricka min champagne.

    By Anonymous Anonym, at 1:00 em  

  • Japp, måste ju faktiskt hålla med om att det faktiskt är en aning mer motiverat att dricka upp champagnen än att hälla ut den. Ganska jävla mycket mer motiverat.

    Peace.

    By Blogger Akut Insikt, at 5:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home