Akut Insikt

torsdag, juli 13, 2006

Fan håller jag på med?

Strömma Kanalbolaget har reklam uppsatt där det står lite ditten och datten, men också "Our ships depart from "Nybrokajen", only a short walk from here". Reklamen sitter i tunnelbanetågen. Vid vissa tidpunkter är det tydligen "only a short walk from here" till Nybrokajen från Hässelby. Eller från Farsta. Allting är relativt.

Allt utom min crush på "frun". Den är jävligt lite relativ just nu. Akut Insikt är såld. Såld till damen med det rödlätta håret. Hon den där vältränade snygga bruden på första bänk. Första andra tredje pang, AI går till hon där, hon med vigselring.

Jag kommer vinna den här fajten. Jag bara vet det. Jag vinner alltid såna här fajter. Jag är en vinnare. Sen är bara frågan vem som är förlorare. Som jag ser det finns det inga sådana. Inte så länge jag vinner. Skulle jag mot förmodan förlora så finns det bara förlorare. The loser standing small. Beside the victory. That´s her destiny.