Akut Insikt

söndag, juli 09, 2006

Rääääger

Det har varit raggarfestival i Västerås i tre dagar. Tio tusen raggarbilar från överallt har varit här. Med tillhörande raggare. Nu är stan täckt i krossade ölflaskor och ännu-för-bakfulla-för-att-köra-hem-raggare. Jag vet inte vad som hänt med raggarna. Nu för tiden verkar raggarkulturen endast vara en jävligt bra ursäkt för män att få bete sig som jävla svin och vara allmänt skitiga och äckliga. Ärligt tror jag inte raggarna var så förr, när man fick vara raggare utan att vara störd i huvudet. En av raggarna stod helt ogenerat, mitt i stan, bredvid sin bil och rakade kuken med sin rakapparat. Komiskt förvisso.

Jag gick till badet. Mörka moln och regnstänk schasade hem mig i princip omgående. Nu lyser solen igen. Gå tillbaka? Stanna hemma?

Att det desssutom låg en tjej i tjugoårsåldern med fina bröst och solade topless har inte förstört min dag. Jättefina. Små. Bröst. Tack gud where ever you are.

2 Comments:

  • Jag tackar Gud för att jag inte hakade på min äldre bror i sin amerikanare på det här årets Power Meet. Sitta i baksätet och skrika sig full i 10 km/h är ingen höjdare längre.

    By Blogger Kommissarie Akut, at 3:50 em  

  • Det var mycket mycket klokt av dig att avstå från det! Har faktiskt lite svårt att föreställa mig dig som raggare. Och ja, man blir per automatik raggare om man åker raggarbil.

    By Blogger Akut Insikt, at 4:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home