Akut Insikt

tisdag, maj 09, 2006

Om man skall spela in en skiva med internationellt okända svenska band som sjunger på engelska till en kanadensisk kamrat i början på 2000-talet, vad tar man då?

Här är ett axplock från då:
Wannadies - Might be stars
This perfect day - It´s a shame
Ceasars Palace - Crackin up och Spill your guts
Sahara Hotnights - quite a feeling och Drive dead slow
Silverbullit - Magnetic City
Backyard babies - Highlights och Look at you
Jay jay Johansson - So tell the girls that i am back in town
The Hellacopters - Toys and flavors

Om du fick ställa en enda fråga och få ett korrekt svar på den vad skulle du fråga?
Vad är meningen med livet?
Vad händer efter döden?
Finns det, utöver oss, liv i universum?
Vilken blir nästa lottorad?
Hur går det för Sverige i sommarens VM?
Hur lyckas man med bearnaisesås?

Stora frågor... Har du fler förslag?

16 Comments:

  • Öh... varken Wannadies eller Jay Jay, eller Sahara Hotnights känns riktigt igen i epitetet "internationellt okända" ...

    By Blogger deeped, at 12:29 em  

  • Och frågan skulle väl vara:
    42?

    By Blogger deeped, at 12:30 em  

  • Jay jay har förvisso varit känd nere i Europa ett tag (snarare mer än i Sverige) men näppeligen i Kanada.

    Däremot skulle jag nog våga påstå att Sahara och Wannadies var relativt okända för 5-6 år sedan.

    By Blogger Akut Insikt, at 12:37 em  

  • Jag har väldigt svårt med dylika putslustigheter. Men jag är å andra sidan inte medlem i "liftarens guide till galaxen-generationen".

    By Blogger Akut Insikt, at 12:53 em  

  • Enkelt: lottoraden!

    By Blogger Morelli, at 1:47 em  

  • hell yeah, lottoraden

    By Blogger p., at 2:30 em  

  • Inga egna förslag?

    By Blogger Akut Insikt, at 2:58 em  

  • Lotto är dessutom lite lurigt eftersom man inte kan vara säker på att det blir en sjuhelsikes massa pengar. har man "otur" blir det ju bara några hundra tusen och då känns det lite surt att ha valt den frågan.

    By Blogger Akut Insikt, at 3:00 em  

  • 1. vad är meningen med livet? vill inte ha svar på. likaså med 2. 3 däremot, give it to me! 4. jag är frestad, men nej. vore mysko. 5. kunde inte bry mig mindre. 6. lätt. be mig göra den.

    löve.

    By Blogger Chris, at 6:23 em  

  • Då kan vi tävla i bearnaissås du och jag, darling.

    By Blogger Akut Insikt, at 8:35 em  

  • kan man ha bernaissås i kaffe? verkar oortodoxt.

    By Blogger Chris, at 10:51 em  

  • Hahaha, visst kan man. Men det fetskär sig nog och oortodoxt är bara förnamnet. Tanter på stan skulle lyncha dig för en sådan sak.

    Måste vara i klass med att använda äggskivare till tesil ;o)

    By Blogger Akut Insikt, at 11:30 em  

  • ber högtidligast herrn att hålla truten och aldrig nämna annan dryck än kaffe någonsin igen.

    By Blogger Chris, at 7:58 fm  

  • *Biiig smile*

    By Blogger Akut Insikt, at 8:43 fm  

  • eh... jag skulle vilja ha svar på frågan: finns det bira i himlen?

    By Blogger Stefan, at 1:19 em  

  • Jag meddelar dig svaret så snart jag vet ;o)

    By Blogger Akut Insikt, at 1:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home