Akut Insikt

fredag, maj 05, 2006

J-dog.

Jag har berättat för en av mina bästa vänner om bloggen. Vi kan kalla honom J-dog.

Välkommen J-dog.

Det är lite skrämmande att tala om för någon man känner om denna sida tycker jag eftersom allt naturligtvis inte är sant som står här. Det har skarvats, skruvats, spetsats till, lagts till, och en del saker är säkert helt felaktigt. Jag kommer heller inte ihåg allt jag skrivit så det är dessutom sannolikt att jag inte längre står för allt jag skrivit.

Han har lovat att inte sprida vidare till någon jag känner om den här bloggen. Och J-dog, om du mot förmodan skulle göra det så...

Man kan säga att det råder en viss terrorbalans mellan mig och J-dog. Vi har gjort så jävla mycket dumt och pinsamt tillsammans vilket gör att även han har att tjäna på att inte berätta om bloggen för såna vi känner eftersom jag hux flux skulle kunna börja skriva om våra bravader tillsammans. (Japp, J-dog, det är ett hot). Eller du kanske vill bli medförfattare här?

Jag ser framför mig följande: Två journalister sitter på sitt hotellrum någonstans i centralafrika.

- Hördu kompis... är det inte lite surt att vi aldrig blev de där STORA journalisterna vi drömde om?
- Jo, jag menar... vi börjar ju faktiskt närma oss de femtio och så är alla andra journalister mer kända än vad vi är.
- Du kompis. Jag har en toppenidé!
- Berätta, berätta.
- Jo, vi hittar på värsta dramat, ser till att våra kollegor får veta detta så blir vi värsta kändisarna.
- Mmmmhmm, vad menar du exakt?
- Ja, typ, att vi villar bort oss i öknen typ och blir jagade av lejon och tigrar och allt möjligt farligt.
- Fan smart. Kan vi inte säga typ att vi åkte ut i öknen i en bil men den sprängdes?
-Jo, fan, det är ju skitbra! Vi kör lite det här stuket typ med att vi ser en massa ondsefulla ögon i mörkret så kan man bara ana sig till vilket drama det måste ha varit.
- Aaaa, hmmmm, sen kan vi ju komma till typ en övergiven spökstad eller nåt...
- Skitbra! Och där då... tja... där bryter vi oss in i ett av spökhusen överlever på konserver från 1800-talet men tvingas försöka ta oss tillbaka till civilisationen.
- Men vi måste ha någon mer twist...
- Jooo, säg så här då... med hjälp av konservburken så dyrkar vi upp en gammal traktor som vi kan använda att komma tillbaka med efter några dagar.
- Kanon. Deal då?
- Deal.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home