Akut Insikt

tisdag, mars 14, 2006

Såg på Reneé Nybergs "45 minuter" igår. Det var 70 minuter. Jag tycker lite synd om Reneé. Hon jobbar så jävla hårt för att bli en erkänd och "riktig" reporter som vinner riktiga priser, men kommer aldrig någon vart med trovärdigheten. Det blir alltid lite tuggummi över det hela. Jämför med Gert, som jag skrivit om tidigare, som i princip bara gör trams men ändå blir lyssnad på.

Annars var det en rätt tam tevekväll igår. Jag såg på Plus som vanligt. Jag gillar ju Sverker. Igår handlade det om att en familj där huset brunnit ner och de fick inte ett nytt hus av försäkringsbolaget. De fick istället pengar så de kunde köpa sig ett likvärdigt hus. Detta tyckte dock Sverker av någon anledning var märkligt.

Jag skulle tycka det var märkligt om det gick att köpa nåt gammalt ruckel som "råkar" brinna ner och man då får ett sprillans nytt hus istället för det ruckel man först hade.

I slutet av "45 minuter", som handlade om unga killar som satt i dödscell (har ni tänkt på att vi gärna kallar det för "death row" istället för dödscell nu för tiden) sade en av de dödsdömda att det kändes lite surt eftersom 94% av de som satt där dog.

Jävlar anamma så kanske man skulle försöka hamna där. Då har man i alla fall 6% chans att slippa dö.