Akut Insikt

torsdag, mars 16, 2006

Jag har inte glömt bort er, jag har bara inte haft tid att fundera och skriva så mycket som jag egentligen skulle vilja.

Något som jag ser ganska ofta är det ursäktande "ja men jag gjorde ju bara mitt jobb" eller "jag lydde bara order". Nu senast efter skandalerna på migrationsverket. jamen de gjorde ju bara sitt jobb, då kan ju inget vara fel. Okej, jag avrättade 400 miljarder judar, jamen jag följde ju bara order. Det är en så jävla lam bortförklaring.

Som jag ser det är det fanimig varje anställds/underordnads förbannade ansvar att påverka sin situation till det bättre. Och passar det inte får man väl jobba med något där man kan stå för sina egna handlingar (och INTE skylla på att man bara gjorde sitt jobb).

Sen att min personliga uppfattning är att det på migrationsverket/Soc och diverse andra myndigheter med makt finns en överrepresentation av sadister är en annan sak.

Lova nu att rösta på BWO på lördag.