Akut Insikt

fredag, februari 17, 2006

Egentligen är jag rättså tolerant mot det mesta. Men ibland kan jag bara inte låta bli att bli irriterad.

Idag på tåget såg jag en gråhårig man i 55-årsåldern tillsammans med en cirka 30 år yngre tjej. De hade både vigselringar på sig, så de var kanske gifta. Hur som helst så betedde de sig som nyförälskade 14-åringar. Satt och hånglade på tåget, när det var avstigning gjorde mannen helt plötsligt ett hopp (i gången) och snurrade 180 grader i luften så att han kunde hångla ytterligare lite till med tjejen, likadant i rulltrappan sedan, så där höll de på hela tiden, ja ni fattar.

När man är i den åldern tycker jag faktiskt att man skall kunna hålla lite band på sig. Jag menar... om de nu verkligen var gifta kunde de väl hålla på hemma... om hon nu var hans älskarinna tycker jag att han borde vara lite mer försiktig med dylika utfall för att inte bli påkommen.

Nej. Jag tycker det nog mest är äckligt. Tänk er själva att se er morsa eller farsa hålla på som överkåta tonåringar på tåg, gator och torg. Växer man inte ifrån sådana saker? Jag har i alla fall gjort det.

Snart är det dags för melodifestival. Jag tycker om melodifestivalen, har alltid gjort det men talar väl högt om saken först på senare år. För mig är melodifestivalen rött vin och gissa-vilken-låt-som-kommer-på-vilken-plats. Roligt roligt.

4 Comments:

  • fast: hela grejen med att bli kär (i en ung tjej) & tappa huvudet är väl att man känner sig ung på nytt och gör grejer man trodde man vuxit ifrån osv. Hans självbild var väl ungefär som den där tanten i "twin peaks" som började på college och blev cheerleader...

    fast jag håller med: det är ofräscht, jag vill inte se någon som vrålhånglar bredvid mig i tunnelbanan tex. oavsett ålder,

    förresten jobbar jag just nu på Hökens gata bredvid Slussen och DÄR står alla som har något fuffens för sig, hånglar, smygröker, gör slut, bråkar...varje dag går jag förbi någon som ser skamsen ut eller håller på med något..de tycker själva att de gömt sig "off götgatan.."

    By Blogger Morelli, at 9:52 fm  

  • Låter som "underhållning" på första parkett.

    kanske störda jag mig på att hon var rättså snygg också :)

    By Blogger Akut Insikt, at 10:01 fm  

  • Kanske rent av avundskuk :-)

    By Anonymous Anonym, at 3:58 em  

  • OJ! Förlåt! Avundsjuk :-)
    Det blev en något komisk felskrivning.

    By Anonymous Anonym, at 4:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home