Akut Insikt

torsdag, februari 16, 2006

Bra mat

Det är inte meningen att det här skall bli någon slags annonsblad, men eftersom jag jobbat som kock, tycker om att laga mat och hämtar min inspiration från ställen som serverar god mat skall jag tipsa er om en restaurang jag besökte igår.

Ristorante Fragolino i Västerås var en väldigt trevlig bekantskap. Mycket trevlig och proffessionell personal med väl valda "husets". Jag åt "Filetto Tartufato" (Oxfilé med tryffel i barberavinsås och schweizerpastej) bruden åt "Luccioperca a la griglia" (Halstrad gösfilé med kronärtskocka, soltorkade körsbärstomater, kapris och vitvinssås).

Kort sagt var rätterna väl tillagade, något väl stekt för att vara medium rare, till köttet serverades en fullständigt FANTASTISK gratäng. Om man skall vara petig kunde grönsaksvalet vara lite roligare än uppstekt paprika i olika färger. Av brudens krubb smakade jag bara på vitvinssåsen, det är liksom i såsen det hela ligger, vilken var utomordentligt god.

Fin idé med pastej till köttet, tillsammans med den lagom salta och inte för smakrika såsen, som placerats på en sorts bröd på den steka paprikan blev faktiskt till en av de bättre ställen jag besökt.

Ändå vill jag framhålla servicen, vilket ändå känns väldigt viktigt när man besöker lokal.

1 Comments:

  • Vi åt också på Fragolino ...och vi ger samma betyg som ditt...högsta !
    Kenneth Ps..tjejen åt också gösfile .Jag åt Vitelo panata...gott !

    By Anonymous Anonym, at 11:45 fm  

Skicka en kommentar

<< Home