Akut Insikt

torsdag, december 15, 2005

Tomtar

Jag iaktog en kvinna i femtioårsåldern som pratade med en svart kille som var utklädd till tomte. Tomten var en aning korpulent. Inga barn var närvarande.

Kvinnan konstaterar "Jag tycker tomten är lite tjock" och frågar "har tomten ätit för mycket gröt?"

Vad är det för fel på den här kvinnan?

1. Hon vet inte att tomten inte finns och undrar uppriktigt varför tomten blivit så tjock.
2. Hon vill passa på att trycka ner den svarte mannen eftersom hon anser sig berättigad till det när han bär tomtekostym.
3. Hon vet att tomten inte finns men är psykstörd.
4. Hon lider av tourettes syndrom och måste kommentera tjocka personer.
5. Hon vill verka lite lustig och detta var det lustigaste hon kom på.

Oavsett anledningen till detta utfall är det nåt allvarligt fel på kvinnan.

Man bara hoppas att tomten svarade till exempel:
1. "jag tycker damen är lite tjock, har damen ätit för mycket gröt?"
2. "Nej jag är inte tjock, det är en bomb, och om du inte håller käften nu så spränger jag oss i luften"