Akut Insikt

fredag, juli 28, 2006

Bonderapport

Jag vill inte vara en besserwisser, men tamigtusan har det inte regnat i natt!

Enligt farsgubben har det inte regnat på Gotland sedan i maj vilket har haft inverkan på att skörden av foderärtor blivit osedvanligt dålig. Brorsan, som odlar jordgubbar, har meddelat att den varma sommaren i kombination med droppbevattning har gett en god skörd. Sämre beställt är det med hallonen som inte är droppbevattnade.

Annars är detta en bra dag. Min sista dag innan semestern. En sån dag kan omöjligt vara en dålig dag. Två veckor kommer jag vara borta. Bli inte förvånade om jag inte skriver ett skvatt här i bloggen förrän den 13 augusti. Puss på er.

4 Comments:

  • Gött med semester! Själv är jag hemmafru. ;-)

    By Anonymous Anonym, at 9:44 fm  

  • Jag skulle gärna vara hemmafru jag också ;o)

    By Blogger Akut Insikt, at 10:24 fm  

  • Semester??

    Äsch... var nu ärlig.... du ska ju gifta dig!! Lär knappast bli semester där!! *skratt*

    ;-D

    Ha det nice!!!

    By Anonymous Anonym, at 1:07 em  

  • Semester OCH giftemål är inte kattskit det inte. Kanske kan hinna med en liten smekmånad också. Eller smekvecka i alla fall.

    By Blogger Akut Insikt, at 1:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home