Akut Insikt

måndag, januari 02, 2006

Tvåtusensex och en natt.

Har inte tänkt på detta tidigare med journalister är ofantligt dåliga på att ta kritik. I alla fall om man väljer att kritisera det de skriver. När de blir kritiserade kan de inte se det som kritik mot det som skrivits utan ser det som att deras rätt till yttrandefrihet inskränks. Nu senast hade Aftonbladets Natalia Kaz~~ (http://www.expressen.se/index.jsp?a=498204) blivit kritierad av en fd DN-reporter.

I vanlig ordning tror hon att kritikern vill stoppa henne från att säga sin röst och drar fram pukorna och trummar om tryckfriet och bla bla bla. Jag har inte läst vad DN-reportern skrivit men jag har svårt att tänka mig att han skulle förkasta tryckfrihetern. Fast det är klart, det vore naturligvis skönare för Natalia om det vore så att det inte var vad hon skrev som var problemet...

Nåja. Jag har funderat kring vad jag vill med 2006. En punkt är jag väldigt osäker på hur jag vill ha det. Det gäller Charlotta Flinkenberg. Å ena sidan vill jag ge nyårslöfte om att inte kolla på en enda grej hon lagt sina skitiga fingrar på. Å andra sidan vill jag kolla på det för att kunna skriva här om hur värdelöst det är.

Vill bara påminna om fjolårets stora Flinkenberg-höjdpunkt: Det var när hon klädde ut sig till Europas fulaste kille och testade hur det var att äta en en-kilosbiff och hur det var att stå och pissa. Nu vet hon hur vi män har det. Se upp Ortmark och Janne Josefsson för nu kommer skjutjärnsreportern från Vecko Revyn.

2 Comments:

  • hahaha hon är för "rolig"....

    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=578&a=507705&previousRenderType=2

    ledaren hon sågar och nej hon har inte läst den

    By Blogger felicia, at 1:28 em  

  • Så sant. Det absolut roligaste är dessutom att han faktiskt inte kritiserar Varken Natalia eller Linda S utan deras arbetsgivare.

    En av två tog åt sig i alla fall och dundrar på med tryckfrihetstrumman.

    By Blogger Akut Insikt, at 2:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home