Akut Insikt

lördag, januari 07, 2006

Glöm aldrig tsunamin... men aff

Gå in på aftonbladet.se. Där länkar de till "viktiga" sidor på aftonbladets sida. De listar:
-Nyheter
-Sportbladet
-Sportbladet spel
-Nöjesliv
-Kvinna
-Plus idag

och -Tsunamin. 13 månader efter tsunamin är det en av huvudrubrikerna på stora kvällstidningen. Är det ett skämt eller? Nästan alltid när jag går in på Aftonbladet vill jag veta "senaste nytt" om tsunamin (not). Tsunamin. Det är alltså inte nyheter om någon annan tsunami utan den där gamla ni vet som inträffade för över ett år sedan. Ta bort detta nu!

Jag vet... jag kan inte sluta babbla om denna jättevåg. Jag har inte kunnat ta detta på allvar ens från början. Förra nyårsafton ville en av mina kompisars flickvän ställa in nyårsfirandet pga tsunamin. Det blev nyårsfirande och jag och en tjej i sällskapet satt och skijade om det där roliga klippet någon turist hade filmat där man hör honom utbrista "aaaahhhh, tsunami". Han uttalar det så bizarrt att det var riktigt komiskt. Så vi satt där och sa ahhhh tsunami hela kvällen och det blev jävligt dålig stämning eftersom vi inte hedrade offren. Herregud. Varför skulle vi hedra offrena? Ingen av oss kände någon i tsunamin, och inte borde väl vi hedra dessa mer än vi hedrar Agda som ligger och ruttnar i sin lägenhet eftersom ingen bryr sig om att hon dött?