Akut Insikt

måndag, december 05, 2005

Man blir förvånad.

Nytt svenskt rapband. Fronda. Nu kanske jag är lite sent ute eftersom plattan släpptes i somras, men mig har den gått obemärkt förbi. Tills nu.

Jag blir inte riktigt klok på den skivan. Det låter initialt som pubertalt kissochbajshumor med lite fitta, tutte och knulla inblandat. Som gjort för 12-14 åringar att sitta och fnissa till. Men. Det finns ett men. Olle Ljungström och Stephen Simmons sjunger med i två låtar. Den sistnämnda tycker Akut Insikt om.

Citerar:
"Du ska veta att jag inte behöver dig
min väg var aldrig din
och i spåren som jag lämnar efter mig
så finns det ingenting
jag vänder aldrig blicken bakom mig
så brinn historia brinn
och svaret på din fråga blir alltid nej
du betyder ingenting

Blir besviken så fort jag ba tänker på ditt namn
alla jävla rykten så stämmer skiten allt var sant
...
spelar ingen roll vad du drömmer i natt
du är inte lika intressant längre"