Akut Insikt

måndag, december 05, 2005

Att flippa ut

Ni som såg Söndagsklubben (eller vad det heter) i går såg kanske att Carl Bildt var gäst. Han fick frågan om han aldrig "flippar ut".

Akut insikt vill bara förklara för er följande:
De som svarar i stil med jag flippade ut på mitt sätt, det finns olika sätt att flippa ut på, det beror ju på hur man menar med att flippa ut är såna där gråtråkiga mesar som aldrig flippat ut. Någonsin. Att sjunga studentikosa sånger är inte att flippa ut. Att sticka iväg på en planerad kortsemester är inte att flippa ut. Att dricka upp till fem (!) snapsar på en kväll är inte att flippa ut.

För övrigt är ovanstående giltigt för alla frågor där svaren blir "på mitt sätt" "olika sätt" "beror på vad man menar". Man har aldrig gjort det som efterfrågas och skäms för att man inte gjort det. Har du haft sex? Det beror på vad du menar med sex. Jag har haft sex på mitt sätt. Ja ni fattar. Inget sex.